Ik compenseer een olieboorplatform….

Nooit gedacht dat dat iets is dat ik ooit zou zeggen, maar het zit zo:
Vandaag kwam ik dit tegen! Een super mooi initiatief van Stichting Viva Las Vega’s, bekend van bijvoorbeeld de veggie en veganchallenge.

rijk worden
Geld verdienen door te eten!

Geld verdienen met eten, ik denk dat mijn droom uitkomt :).
Je kunt je als consument opgeven om mee te doen, en eerlijk is eerlijk, de bedragen die je ermee kunt verdienen zijn niet kinderachtig. Als je een hele maand volledig veganistisch eet verdien je daarmee 362,70 euro. Voor veel mensen die veganistisch willen eten is geld een groot punt, omdat vers eten vaak wat duurder is. Maar dat mag voor de komende maand in ieder geval geen excuus zijn. Maar wanneer een maand lang vegan een te grote stap is zijn er ook andere mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld ook geld verdienen door vegetarisch te eten. En een hele maand hoeft ook niet. Wil jij bijvoorbeeld maar 5 dagen in april vegetarisch of veganistisch eten dan kun je dat aangeven, er wordt meteen voor je uitgerekend wat je daarmee verdient.
Als je je opgeeft wordt je in april ondersteund door Viva Las Vega’s met mails met recepten en tips, ook best handig.

Wel belangrijk om te weten is waar het geld vandaan komt. Bedrijven, maar ook particulieren kunnen zich aanmelden door op bovenstaand linkje op dit plaatje te klikken:

compenseren

Zij kunnen dan aangeven dat ze bijvoorbeeld een bepaalde CO2 uitstoot door hun bedrijf of een bepaalde hoeveelheid vleesgebruik door hun gezin willen laten compenseren door iemand vegetarisch of veganistisch te laten eten. Als je je dus opgeeft om vegetarisch of veganistisch te gaan eten ontvang je een mailtje waarvoor je het doet. Ik heb me natuurlijk opgegeven en ik kreeg een mail waarin staat dat ik daardoor bijdraag aan de compensatie van Deepwater Horizon. Na wat onderzoek blijkt dit een olieboorplatform van BP te zijn en voor zover ik kon ontdekken bekend vanwege een groot olielek. In eerste instantie maakte dit me een beetje boos, maar dat duurde maar kort, want hoe goed is dit nieuws! BP is dus bereid geld te investeren in het compenseren van hun CO2 uitstoot. (En ik maak natuurlijk gebruik van de bus en soms ook van de auto, dus ik voelde me ook lichtelijke hypocriet.)

Wil je dus iets goeds doen voor het milieu en je eigen gezondheid, dan is dit je kans om er ook nog wat mee te verdienen. En wil je je als bedrijf of particulier opgeven om je te laten compenseren klik dan vooral op de link en geef je op!

(Oja, ik wordt niet betaald om dit te schrijven, ik kwam het toevallig tegen en vind het gewoon een superinitiatief dat ik jullie niet wil onthouden ;).)

bron, bron

5 thoughts on “Ik compenseer een olieboorplatform….

Geef een reactie

