Een feestje met bonbons!

Jeeeeeeeeej! Het schooljaar is bijna voorbij. En daarmee is mij HBO-tijd bijna voorbij. Nog even en ik ben afgestudeerd 🙂
Dat betekent dat ik na een hele drukke periode van onderzoek waar ik jullie niet mee zal vervelen weer tijd heb om blogjes te schrijven! En ondanks dat ik al die tijd niks geschreven heb, heb ik inmiddels een hele waslijst aan onderwerpen waarover ik wil schrijven dus voorlopig heb ik weer genoeg te doen :). Hopelijk vult dat een beetje het zwarte gat waar iedereen me voor waarschuwt. Blijkbaar is dat er na je afstuderen, al denk ik dat ik het prima op kan vullen.

Om met jullie te vieren dat ik bijna mijn diploma op mag halen heb ik bonbons gemaakt.
bonbons

En omdat ik ze nou eenmaal niet bij jullie thuis kan brengen (nouja, het zou wel kunnen, maar dan hou ik geen tijd meer over voor al die leuke dingen waar ik nog over wil schrijven…) krijgen jullie van mij nu het recept. Ze zijn echt super lekker, relatief gezond (gezonder dan een gewone bonbon in ieder geval), heel snel klaar en je hebt er maar vier ingrediënten voor nodig. Here it goes:

Dit heb je nodig
Voor ongeveer 20 bonbons
– 100 gram pure chocola
– 1 blik kokosmelk
– poedersuiker
– 3 a 4 eetlepels santen

Dit moet je doen
De kokosmelk moet een nacht in de koelkast hebben gestaan voordat je dit recept maakt en je mag het blikje niet schudden.

Smelt 50 gram chocola en 1 a 2 eetlepels santen (afhankelijk van hoe hard je chocola is, je wilt niet dat je tand afbreekt terwijl je in je bonbonnetje bijt) in een klein pantje op de kleinste pit van je gasfornuis op de laagste stand terwijl je het constant roert.
chocosanten

Als het volledig gesmolten is verdeel je dit mengsel over een ijsblokjes vorm en zet je het in de vriezer. De vormpjes mogen tot iets onder de helft gevuld worden.
deel1

Terwijl de chocola uithardt in de vriezer ga je de vulling maken. Maak voorzichtig het blikje kokosmelk open. Als het goed is ziet dat er ongeveer zo uit:
kokosblik

Lepel die dikke laag eraf en doe het in een kom, maar pas op dat je niet per ongeluk wat meeschept van de vloeibare melk die er nog onder zit. Voeg naar smaak poedersuiker toe. Ik heb gemerkt dat de ene kokosmelk meer een kokossmaak heeft dan de andere, dus de ene keer heb je meer poedersuiker nodig dan de andere keer om het lekker zoet te krijgen. Klop dit met de mixer totdat je een soort slagroom structuur krijgt.
slagroom

Haal de chocola uit de vriezer en schep overal wat van de kokosroom op (hier hou je waarschijnlijk heel veel van over). Denk eraan dat er nog een laag chocola op komt, dus niet tot de rand vol scheppen.
Zet dit weer terug in de vriezer en smelt nog een keer een zelfde hoeveelheid chocola en santen. Dit schep je er weer bovenop, nog een halfuurtje in de vriezer en voila! Je eigen huisgemaakte eindevanhetschooljaarfeestbonbons!
einde

Je moet ze natuurlijk nog wel even uit het vormpje zien te krijgen. Ik heb bij de action een ijsblokjesvorm gekocht die van hard plastic is. In elk bodempje zit een siliconen stukje waardoor je de ijsblokjes, of in dit geval bonbons, er zo uitduwt.

De overgebleven vulling kun je gebruiken als slagroom op toetjes, maar is ook erg lekker bij een ontbijt met vruchtjes. En ik kan me zo voorstellen dat het bij nog veel meer dingen heel erg lekker smaakt 🙂

Als je de bonbons niet allemaal direct opeet (en ik zou het knap vinden als je dat wel doet, want ze zijn heel machtig) bewaar ze dan in de koelkast. Hetzelfde geld voor je overgebleven room.

Eet smakelijk en ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

2 gedachten over “Een feestje met bonbons!

  1. Pingback: Pinterest Friday: Pindakaas en chocola | de wannabe vegan

Hier mag je reageren

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.