Murphy

Ja,en zo ben ik weer een hele tijd verder zonder blog geschreven te hebben. Sorry. Alweer.
Zoals altijd wanneer ik me voorneem om iets goed aan te pakken (bijvoorbeeld regelmatig blogjes schrijven) gebeurt er iets waardoor dat niet lukt. En ja, dan komt van het een het ander. Iets met de wet van Murphy geloof ik. Daarom durf ik het ook haast niet te zeggen, maar na een paar absurde, onaangename en drukke maanden lijkt er weer rust te zijn. 

Natuurlijk was er niet alleen maar ellende, er zijn ook leuke dingen gebeurd. Zo ben ik afgestudeerd, lekker een weekje op vakantie geweest, heb ik me ingeschreven voor een master aan de universiteit en ben ik op zoek naar een baan. Zoals veel mensen nu merken is werk vinden op dit moment erg lastig, maar gelukkig mag ik straks weer lekker naar school, dus thuis zitten hoef ik in ieder geval niet. En ik heb er heel erg veel zin in! Ik heb alle boeken al in huis en ik heb een tablet gekregen ter vervanging van mijn overleden laptop en ik heb zelfs ruimte in huis gevonden voor een mooie studiehoek 🙂 En ondanks dat 6 van de 8 schoolboeken over statistiek gaan (en 1 over academisch schrijven) is mijn enthousiasme nog aanwezig, kleine overwinning voor mezelf.

Verder had ik de afgelopen twee weken eindelijk weer tijd voor mijn moestuin, nouja moestuin, inmiddels leek het meer op een soort minijungle dan een moestuin, maar de wildernis is weer onder controle en ondanks dat we nog niet heel veel geplant hadden kunnen we toch aardig wat oogsten. Dus ik ben ook telkens op zoek naar creatieve manieren om dit te verwerken en bewaren. Zo heb ik vanavond een paar pannen soep gekookt om in te vriezen van de enorme hoeveelheid mega grote courgettes die op ons lagen te wachten. Dat is trouwens een beginnersfoutje, aan één of twee courgetteplanten heb je meer dan genoeg als je met zijn tweeën bent. Maar natuurlijk heb ik er vijf geplant, waardoor we nu elke dag wel courgette kunnen eten (en dat raak je toch een keer zat hoor). Ik hoop dat ik voor de pompoenen ook wat kan bedenken zodat we ook in de winter nog kunnen genieten van deze oogst.

Nu ik een tablet heb (met toetsenbord, waardoor het eigenlijk net een soort laptop is) hoop ik weer meer blogjes te schrijven omdat ik dat nu weer vanaf elke plek kan doen. Nu moet ik alleen nog leren hoe ik foto’s in mijn blogjes kan zetten met dit ding….

5 thoughts on “Murphy

    • Dankje 🙂 Ik moet eerst de pre-master doen (vandaar al die statistiek) en daarna ga ik positive psychology and technology doen 🙂

  1. Pingback: Pinterest friday: Pumpkin time! | Mijn leven als vegan

Geef een reactie

