Bruidstaart

In mei is mijn moeder getrouwd en ik mocht zorgen voor het bruidsgebak. Het is inmiddels al weer een paar maand geleden, maar ik wil het toch graag met jullie delen, want ik was toch best wel trots op wat ik in elkaar heb weten te draaien.

Het zou een kleine, bescheiden bruiloft worden met niet meer dan 30 gasten. Toch was mijn moeder als de dood om gebak te kort te komen dus kreeg ik een grote opdracht.. Ze wou een bruidstaart met 2 verdiepingen en veel bloemen en ze wou 3 verschillende soorten cupcakes.

Ik heb Groene thee cupcakes gemaakt, met een groene thee botercreme:
IMG-20130509-WA0014_20130819111946776

Chocolade cupcakes met sinaasappelbotercreme:
IMG-20130509-WA0017

En vanille cupcakes met vanille botercreme:
IMG-20130509-WA0015

En daar stond dus de hele koelkast mee vol πŸ™‚ (Erg moeilijk om niet stiekem van te snoepen hoor!)
IMG-20130509-WA0018

Jammer genoeg heb ik geen goeie camera, maar je moet me maar geloven als ik zeg dat de cakejes erg mooi waren. En helemaal vegan πŸ™‚ (en niemand die het gemerkt heeft hihi).
De groene thee cupcakes zijn versierd met witte fondant en pareltjes, de chocolade cupcakes met een toef botercreme en zelfgemaakte (ja echt! Uren mee bezig geweest) bloemen en de vanille cupcakes met roze fondant en een (zelfgemaakte) witte camee.

De taart is helaas niet helemaal vegan geworden. Ik wist gewoon niet hoe ik een biscuitbodem zonder eieren moest maken. Als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag :). Op de eieren na zitten er verder geen dierlijke bestanddelen in.
Het maken van de taart was wel erg tijdrovend, toch wel heel anders dan cakejes bakken en versieren. En ik vond het zooo eng om hem te bekleden. Ineens schoten er allemaal horrobeelden door mijn hoofd over gescheurd fondant of een taart met lelijke plooien, maar gelukkig is het allemaal goedgekomen en was dit het resultaat:
IMG-20130509-WA0010_20130819110827117

De taart is versierd met witte fondant, zelfgemaakte bloemen en roze lint.
Natuurlijk bleven er heel veel cakejes over, want dit was genoeg voor ongeveer 60 Γ‘ 70 mensen, dus we hebben ook nog lekker wat mee naar huis genomen om van te snoepen.
Al met al vond ik het erg leuk om te doen en zeker voor herhaling vatbaar πŸ™‚

4 thoughts on “Bruidstaart

  1. Wat gaaf!! Ziet er zooo mooi uit zeg! Heb je de gasten niet gezegd dat het vegan was? Ultiem baketivism momentje πŸ™‚

    Ik weet niet precies wat een biscuitbodem is (ik ben pas begonnen met koken/bakken toen ik vegan was!), maar misschien is het boekje ‘Vegan Pie in the Sky’ wat voor jou? Van Isa Chandra Moskowitz.

    • Dankje πŸ™‚ Ik heb het na de tijd wel gezegd, maar ik zeg dan altijd dat het volledig plantaardig was. Ik heb gemerkt dat als je zegt dat het veganistisch is mensen ineens heel anders reageren. Gek eigenlijk.
      Dat boekje ken ik niet, maar ik ga het meteen opoeken! Ik heb namelijk wel haar cupcakeboekje en daar ben ik gek op πŸ™‚ Bedankt voor de tip!

  2. Het is weer een hele tijd geleden dat je dit bericht had geplaatst. Ik kwam het tegen toen ik aan het googlen was op vegan Biscuit voor bruidstaarten. Ik ga proberen of ik de eieren kan vervangen door Egg replacer of No Egg. Is een goedje wat je kunt krijgen in de betere natuurwinkel. Ik ga dus aan het experimenteren πŸ™‚

Geef een reactie

