30 dagen yoga

Eerder deze week vertelde ik in deze post over mijn goede voornemens. Één van die goede voornemens was dat ik graag aan yoga wou doen. Ik heb het vroeger al is een tijdje gedaan in een sportschool en ik gebruik vaak yoga oefeningen in mijn cooling down en ik vind dat erg ontspannend. Jammer genoeg zijn yoga lessen echt crimineel duur als je een beperkt budget hebt en daarnaast is het erg moeilijk om een yoga school te vinden waar het niet zo “zweverig” is en waar je lekker mag zijn wie je bent. Ik krijg van yoga instructeurs namelijk nogal vaak de indruk dat ze je een bepaalde levensstijl op willen leggen waarin heel veel moet en heel veel niet mag. Iets waar ik absoluut niet van hou. Reden genoeg dus om is te kijken wat het internet te bieden heeft.

Op YouTube kwam ik na (heel kort) zoekwerk een filmpje tegen van Erin Motz:

En toen ik dit gezien had was ik eigenlijk al meteen om. Ze is lekker vrolijk, helemaal niet zweverig en ze legt alles super duidelijk uit. Ik heb me dus meteen ingeschreven voor de 30 dagen challenge op do you yoga waarbij je 30 dagen lang (spreekt voor zich denk ik) elke dag een mailtje krijgt met een nieuwe yoga workout door Erin.

Vandaag kreeg ik mijn vierde mail en tot nu toe vind ik het super leuk! De workouts zijn lekker vlot, niet te moeilijk maar toch uitdagend omdat er bewegingen inzitten die je echt nog nooit gedaan hebt (tenzij je al een yogi bent natuurlijk) en ik krijg er zelfs een beetje spierpijn van.

Nog 26 dagen te gaan en ik denk dat dat met gemak lukt. En zodra ik mezelf tot pretzel kan vouwen krijgen jullie daar natuurlijk een foto van te zien 😉

7 thoughts on “30 dagen yoga

  1. Ik ben toevallig met iets soortgelijks bezig: in augustus elke dag een korte yoga reeks doen. Het lukt niet altijd… Maar het voelt wel goed als ik het wel doe!

    • Goed bezig! En inderdaad, het voelt echt goed. Ik wordt er altijd zo lekker rustig van, ook al was het vlak ervoor nog superdruk in mijn hoofd.

      • Ik heb dus het probleem dat, hoe drukker ik ben in mijn hoofd, hoe eerder ik mijn yogamoment oversla. Een vicieuze cirkel dus. Dat filmpje van Erin Motz ziet er goed ik, ik ga er vanavond eens goed voor zitten (op mijn mat uiteraard 😉 ).

      • Ja ik weet precies wat je bedoeld, en het is ook moeilijk om zo’n cirkel te doorbreken. Maar nu ik mijn dag vooruit plan lukt het me ook aardig om daar gedisciplineerd in te zijn 🙂

      • Vandaag moet ik dag 10 doen. Er zaten echt al een paar hele leuke tussen, zoals het leren van de crow position (op je handen staan met je knieën tegen je armen) en een brug echt heel leuk. Heel veel plezier alvast 🙂

  2. Pingback: Kick the addiction- Part II | Mijn leven als vegan

Geef een reactie

