De allerlekkerste frietjes ooit! (echt!)

Inmiddels alweer een tijdje geleden schreef ik dit recept voor polenta. Ik heb er veel reacties over gekregen en volgens mij vond iedereen het lekker (gelukkig), maar dit is een recept voor de barbeque en het barbeque seizoen loopt nu toch echt een beetje op zijn einde. (Ja ik weet dat de zon schijnt en dat het morgen 30 graden wordt, maar geloof me, over een paar weken ben je blij met dit recept omdat je niet in de regen achter je barbeque wil staan ;).)

Omdat polenta het hele jaar door superlekker is moest ik natuurlijk op zoek naar een oplossing (en omdat ik niet op mijn geweten wil hebben dat jullie bij -10 staan te barbequeën en vervolgens ziek worden!) Daarom: polenta frietjes!
Zelfde recept, heel ander resultaat 🙂

Wat moet je doen? Simpel, je volgt hetzelfde recept, alleen in plaats van de driehoekjes snijd je frietjes uit je plak polenta. Verwarm je over voor op 220 graden. Leg de frietjes op een met bakpapier beklede bakplaat en schuif ze in de opgewarmde oven. Na zo’n 25 minuten heb je superlekkere frietjes die nog lekkerder smaken met en beetje ketchup erbij 🙂

Eet smakelijk!


Polenta frietjes

Geef een reactie

