Day zero project

Jaaa, ik heb mijn planning eindelijk een beetje op orde en het lukt me (na maanden van wennen aan een nieuwe studie + best wel drukke baan) gelukkig weer om tijd in te plannen om te bloggen 🙂
En ik begin meteen heel niet-origineel op deze tweede dag van het nieuwe jaar. Ik heb namelijk al een tijdje in mijn hoofd dat ik voor mezelf een day zero project lijst wil maken. En eerlijk is eerlijk, vele bloggers zijn me al voorgegaan. Waarom ik het dan toch doe? Ik hoop dat het voor mij een soort stok achter de deur gaat worden om alles ook echt uit te voeren.

Voor iedereen die nog nooit gehoord heeft van het day zero project, het is eigenlijk een lange lijst van (goede) voornemens. Je noteert 100 dingen die je uit gaat voeren in 1001 dagen. Dat is ongeveer 2,75 jaar en zo heb je dus lekker de tijd om alles aan te pakken. Tenzij je een enorme uitsteller bent, maar dan lijkt deze challenge me ook meer stressvol dan leuk. Voor grotere doelen, zoals een verre reis of bijvoorbeeld trainen voor een marathon heb je met dit project dan ook fatsoenlijk de tijd.

Ik zal hier mijn lijst van doelen verdeeld in categorieën neerzetten en hij krijgt ook een speciaal plekje op mijn blog, namelijk hier , zodat jullie mijn voortgang kunnen bekijken. Verder ben ik van plan jullie op de hoogte te houden van de doelen waar ik aan werk of die ik gehaald heb. Mijn lijst gaat vandaag in en dat betekent dat ik hoop dat ik op 29 September 2016 overal een streepje door heb kunnen zetten. Als extra doe ik voor elk behaald doel 10 euro in een spaarpot. Wat ik met dat geld ga doen moet ik alleen nog even bedenken. Tips zijn uiteraard welkom!

Het is trouwens nog best lastig om 100 dingen te bedenken, dus ik ga de lijst in de komende tijd nog aanvullen tot ik op de 100 zit. Dit heb ik zover:

Day zero project lijst

Persoonlijke ontwikkeling
1. Mijn master halen
2. Frans leren schrijven, spreken en verstaan
3. Sloveens leren schrijven, spreken en verstaan
4. Tsjechisch leren schrijven, spreken en verstaan
5. Alle boeken lezen die op mijn bureau liggen
6. Through the wormhole with Morgan Freeman kijken
7. Gebarentaal leren
8. 25 documentaires kijken

Gezondheid
9. 10 kilometer hardlopen
10. Een sixpack krijgen
11. Terug naar een gewicht van maximaal 68 kilo (ik weet nog niet wat ik nu weeg)
12. Fit worden
13. Een week lang alleen maar groente en fruit eten
14. Een maand lang elke dag yoga doen
15. Een maand lang elke dag een HIIT, AMRAP of crossfit workout doen
16. Aerial yoga lessen volgen
17. Paaldanslessen volgen
18. 30 dagen lang geen suiker eten
19. Ga een keer klimmen in de klimhal
20. Een maand lang elke dag een workout van Pinterest doen
21. Eet een maand lang elke maaltijd aan een tafel

Huisje, boompje, beestje
22. Een huis kopen
23. Verloven
24. Trouwen
25. Buffetkast in greywash zetten
26. Eettafel schilderen
27. Commode schilderen

Moestuin
28. Mijn zaaiplan afmaken
29. Zorgen dat er bakken in de moestuin komen
30. Een insectenflat maken
31. Een week lang alleen maar dingen uit de tuin eten
32. Zaden ruilen met iemand die je niet kent

Blog
33. Een maand lang elke dag een blog schrijven
34. Mijn blog een nieuwe lay-out geven
35. Mijn blog zelf hosten
36. Een blog schrijven over elk afgerond day zero doel
37. 4 Weken achter elkaar een Pinterest Friday schrijven
38. Een eetdagboek maken
39. Maak een week lang elke dag een foto en schrijf er een blog over

Reizen
40. Een land buiten Europa bezoeken
41. Met Mark naar Londen
42. Op de fiets naar Bad Bentheim en terug
43. 4 weekenden samen weg
44. Ga minimaal 1 van die weekeinden met de trein i.p.v. de auto
45. Bezoek de kerstmarkt in de grotten in Limburg
46. Het Eise Eisinga Planetarium in Friesland bezoeken

Andere dingen
47. Minimaal 1 maaltijd verkopen via thuisafgehaald
48. Naar de Hamam gaan
49. Praten met een Fransman (of vrouw)
50. Een dakloze helpen
51. Koop een maand lang niks nieuws (buy nothing new challenge)
52. Draag minimaal 15 keer een jurk/rok op een gewone dag
53. 250 films kijken
54. Zoek alle foto’s uit en doe de leukste in een fotoboek
55. Verkoop al je overbodige spullen voordat je gaat verhuizen
56. Geef weg wat je niet kunt verkopen
57. Ga 10 keer naar de bioscoop
58. 10 keer met Mark schaatsen
59. Doe 30 culturele dingen (concert bezoeken o.i.d.)
60. Verstuur 30 kaarten naar bekenden
61. Maak een vegan cheesecake
62. Eet tien dingen die je nog nooit gegeten hebt
63. Hou een maand lang the bullet journal bij
64. Ga naar de tandarts
65. Ga 10 keer uit eten
66. Varen in Giethoorn
67. Sterrenwacht Coenraad ter Kuile bezoeken
68. 10 keer afspreken in een café

Hebben jullie ook wel is een day zero project gedaan? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips voor op mijn lijst 🙂

Hier mag je reageren

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.