Kick the addiction- Part II

Omdat veel mensen aan hebben gegeven ook de uitdaging aan te willen gaan om een maand zonder suiker te leven ga ik jullie de komende maand (proberen te) helpen met tips, tricks, recepten, eetdagboeken en meer zodat jullie gemotiveerd blijven en over 31 dagen kunnen zeggen dat jullie het volgehouden hebben (want dat gaan jullie natuurlijk gewoon doen bikkels!)

Motivatie

Morgen begint mijn maand zonder suiker, en daarom ga ik jullie vandaag wat vertellen over de voorbereidingen die ik heb getroffen om ervoor te zorgen dat ik (en jullie) deze maand ga rocken! Eerder vertelde ik al dat ik mijn maand zonder suiker ga combineren met een maand lang elke dag yoga, omdat sporten er voor zorgt dat je een voorkeur voor gezonde voeding krijgt en yoga daarnaast heel ontspannend werkt. Maar ook hiervoor is natuurlijk motivatie nodig, en wat is nu betere motivatie om te gaan sporten dan een gloednieuwe hippe sportoutfit? Nou heb ik geen hele nieuwe outfit gekocht, maar ik heb gisteren bij de hunkemoller wel een hele leuke yogalegging gekocht (tip: enorme uitverkoop, dus lekker goedkoop!)

yoga

Elke ochtend, direct na het opstaan ga ik een aantal yoga oefeningen doen, namelijk deze:Ochtend yogaEn elke avond voordat ik ga slapen doe ik deze oefeningen

En ergens daartussen ga ik me weer wagen aan de 30 day yoga challenge waar ik hier al eerder over schreef.

Verder heb ik alvast recepten uitgezocht van zoete (maar suikervrije) lekkernijen die ik kan maken tijdens deze maand, en heb ik alvast heerlijke snoepballetjes gemaakt voor de eerste dagen. Het recept voor deze enorm gezonde, maar wel ontzettend naar chocoladesnoep smakende balletjes vind je hier. In plaats van suiker heb ik de balletjes door kokos gerold, krijg je een lekker bounty smaakje van!

Voor alle mensen die, net als mij, verslaafd zijn aan to-do-lists (en dan vooral dat heerlijke gevoel als je dingen weg kunt strepen) nog een tip. Ook met het behalen van een doel zo groot als dit werkt dat effect (echt waar, wetenschappelijk bewezen). Maak dus een afstreepkalender waarop je elke dag een krul, kruis of vink kunt zetten om te laten zien dat je je deze hele dag aan je voornemen gehouden hebt. Hoe meer hokjes er afgevinkt zijn, hoe motiverender zo’n lijst wordt. Stickers plakken mag natuurlijk ook.

afstreep

Gisteren heb ik ook alvast een pak kokoswater en rijst-kokosmelk gekocht en een flinke voorraad fruit. Wat ik hier mee ga doen gaan jullie nog lezen.

kokos

Ook kocht ik een boek over de moestuin (want daar kan ik er blijkbaar niet genoeg van hebben), waar ik in kan lezen als ik afleiding nodig heb van nasty cravings. En dit is natuurlijk ter voorbereiding op mijn tuindoelen (*ahum* ik moest deze aankoop erg goed praten voor mezelf).

tuin

De laatste voorbereiding die ik gedaan heb is een lijstje maken van alle namen waaronder suiker verstopt kan zitten in een product. Handig voor als je in de supermarkt staat en het even niet meer weet.

Suiker

Ik denk dat ik er wel goed klaar voor ben. Hoe bereiden jullie je voor?

Morgen ga ik tips met jullie delen om de eerste dagen door te komen.

5 thoughts on “Kick the addiction- Part II

  1. Als je suikervrij wilt snoepen of zoet beleg op je boterham wilt smeren, let dan op polyolen: de vervanger van fructose en andere slechte suikers. Aangeraden wordt dat je daar per dag een maximaal aantal gram van neemt. Het kan namelijk erg laxerend werken (ervaringsdeskundige betreft Fruitwolken van Klene hihi).

    • Oh jee, ja dat ken ik. In heel veel “suikervrije” snoep zitten laxerende zoetstoffen, erg naar :p thanks voor de tip, ga deze ook op het lijstje zetten.

  2. Ik heb na het lezen van je post meteen yoga gedaan 🙂 Ik ga denk ik niet 100% suikervrij, maar zal er meer bewust mee proberen om te gaan de komende maand – bedankt voor de inspiratie!

  3. Pingback: Day Zero Project update #1 | de wannabe vegan

Geef een reactie

