Mijn eetdagboek, deel I

Ik had jullie een eetdagboek beloofd, dus dat krijgen jullie dan ook van me.
Ik moet er wel meteen bij zeggen dat ik echt even moet wennen aan het suikerloos eten en dat ik om de een of andere reden veel te weinig heb gegeten (dan heb ik het over de caloriewaarde van het eten). En daarom is deze post gedoopt tot deel I, want er komt natuurlijk nog een deel II als ik me zelf ook aan mijn goede tips kan houden en genoeg eet. Maar omdat ik jullie toch een beetje een idee wil geven van hoe een dag zonder suiker er uit kan zien heb ik twee eetdagboeken voor jullie. Eén van een dag thuis en één van een werk/schooldag.

Eetdagboek thuis
10.30:
– Een smoothie van chiazaad, tarwegraspoeder, aardbeien, rijst-kokosmelk en cacaonibs.
– 1 Beker kokoswater
ontbijt
13.15:
– Een salade van rucola en een halve avocado, gebakken champignons, ui, knoflook en cherrytomaten met Italiaanse kruiden in sojasaus.
lunch
15.30:
– 3 lychees
– Een handje pistachenoten
– 2 van de snoepballetjes die ik in het weekend klaar had gemaakt.
ballen
19:30:
– Shepperd’s pie

Ik had mezelf voorgenomen om elke twee á drie uur te eten, maar ik was druk met school bezig en vergat het telkens :s. Ik was wel blij dat ik die balletjes al klaar had gemaakt, want ik had toch wel een beetje behoefte aan iets zoets. Het recept van de shepperd’s pie ga ik trouwens nog met jullie delen. Erg lekker en ik weet zeker dat je elke vleeseter er mee voor de gek kunt houden!

Eetdagboek werk/school
8.45:
– Zelfde smoothie als dag 1.
– 1 Beker kokoswater
10.45:
– 5 Cherrytomaten
– 1 kiwi
– 10 pistachenoten
12.45:
– Tamme kastanjes
– 1 Banaan
– Een flink stuk kokommer, zonder schil (want schil is jakkiebah)
– 1 snackballetje
14.45:
– 2 Lychees
– 9 Cherrytomaten
– 1 snackballetje
– 15 pistachenoten
16.45:
– 1 mandarijn
18.45:
– Shepperd’s pie (want er was nog lekker wat over en de tweede dag is het nog lekkerder!)

Deze dag is het me echt heel goed gelukt om iedere twee uur te eten! En ik heb verder geen zoete trek gehad, dus dat helpt wel echt.
Zoals je misschien ook wel ziet mix ik aardig wat “superfoods” door mijn eten, vooral omdat ik het lekker vind, maar ik zal er binnenkort nog meer over vertellen.

Hebben jullie wat aan deze dagboeken? Wat zouden jullie verder nog graag zien? Ik ben benieuwd 🙂

One thought on “Mijn eetdagboek, deel I

  1. Pingback: Day Zero Project update #1 | de wannabe vegan

Geef een reactie

