Half way there (nouja, op 1/3)

Eerder deze maand begon ik aan twee challenges van mijn Day Zero project, namelijk een maand lang géén suiker eten en een maand lang elke dag yoga doen. En vandaag zit ik op de tiende dag en is dus een derde van deze uitdagingen alweer achter de rug!
Vandaag ga ik het alleen over de suikerloze maand hebben, over de yoga komt nog een andere blog.

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe verschrikkelijk meevalt. Van te voren had ik allerlei recepten opgezocht van suikervrije lekkernijen, maar ik heb het nog niet echt nodig gehad. Ik ben vanzelf ook een stuk gezonder gaan eten (veel groente en fruit) en ik denk dat mijn lichaam daar best tevreden mee is.
Verder denk ik dat het ook echt helpt dat ik vrij duidelijk heb voor mezelf waarom ik geen suiker wil eten en daar veel over lees en als ik toch cravings krijg zoek ik op wat suiker allemaal met je lichaam doet en waarom het slecht is. Zo vond ik dit hele leuke filmpje dat vertelt wat suiker in je lichaam en brein doet en waarom het zo verslavend kan zijn.

Voor iedereen die het ook probeert en die er meer moeite mee heeft als ik (wat ik me overigens heel goed voor kan stellen, ik ben zwaar verbaasd dat ik nog geen gigantische cravings heb gehad) hier een aantal recepten die ik op had gezocht en waar ik heel benieuwd naar ben:

Raw carrot cheesecake van Healthful Pursuit

Nut free mango lime pies van Love Raw

Raspberry squares van Without Adornment

Ziet er goed uit he?
Welke goede voornemens of challenges hadden jullie en hoe gaat het daarmee?

10 thoughts on “Half way there (nouja, op 1/3)

  1. Ik heb het voornemen af te vallen met behulp van Eat to Live. Het gaat redelijk, maar het is lastig de motivatie vast te houden. Ik heb met mezelf afgesproken er regelmatig over te bloggen, dat is wel een stok achter de deur.

    Die mango lime pies zien er trouwens echt heerlijk uit!

      • Dankje! Een maand zonder suiker heb ik trouwens ook eens geprobeerd, ik heb het drie weken volgehouden, totdat ik op vakantie ging. Voel je je al beter trouwens? Of merk je nog geen verschil?

      • Ik kan het moeilijk zeggen op dit moment, zit midden in de deadlines en tentamens, dus megastress. Dan voel je je toch altijd een beetje rot. Misschien moet ik er in februari gewoon mee doorgaan, is kijken wat voor een effect het heeft.

  2. Hm, dat zou ik misschien wel doen. Zonde als je het resultaat mist, ik voelde me zelf na die drie weken wel minder moe.

    Succes met je deadlines en tentamens!

  3. Hi,

    Ik ben er wel nieuwsgierig naar (zonder suiker een maand lang). Op zich eet ik niet veel suiker. Soms cracker jam, maar drink Veel thee zonder suiker en veel water. Sinds tweede kerstdag eet ik geen vlees meer en drink ik geen alcohol meer. Al jaren at ik alleen vis en kip. En varkensvlees Nog nooit gelust. Maar dus nu vegetarisch Ik vind t een hele uitdaging. Ik ben 6 jaar terug 30 kilo afgevallen vond ik ook een uitdaging! Ik was Door verbroken relatie weer bijna 10 kilo aangekomen maar dat is er al weer bijna af. Ikmoet alleen wennen aan me eetstijl anders koken. Ik sport ook veel (gym) en hardloop daarbij veel. Dus slik nu wel vitamines. Zo hier mijn verhaal. Hoor graag tips om maand zonder suiker te eten :).

    • Jeetje wat goed bezig zeg! En enorm knap dat je zoveel bent afgevallen hoor. Ik hoop dat je hier wat nuttige tips en tricks, maar vooral motivatie kunt vinden om deze leefstijl vol te houden 🙂

      • Hi Laura, ja het volhouden is geen probleem hoor! Alleen het koud hebben word ik gek van hihihihi! Laura, hoe weet je nou precies wat je moet eten. Ik bedoel ik let er wel eens op, maar je staat er versteld van waar en hoeveel suiker er in producten zitten. Kwa avond eten eet je nog steeds het zelfde? 🙂

      • Euhm, ik probeer vooral te eten wanneer mijn lichaam aangeeft dat het nodig is (dus niet wachten totdat je bijna flauw valt van de honger) en dan maak ik gewoon wat gezonds klaar. Als je gevarieerd eet kom je denk ik niet snel iets te kort. In de komende tijd ga ik nog wat recepten delen en er staan er ook al een paar op de blog (aan de rechterkant op ‘recepten’ klikken dan krijg je een overzicht) misschien heb je daar wat aan?

  4. Pingback: Day Zero Project update #1 | de wannabe vegan

Geef een reactie

