Nieuwe (keuken) liefde

Gisteren werd ie dan eindelijk bezorgd, mijn nieuwe shiny slowjuicer! Het is een groene versapers 3G geworden. Eigenlijk wou ik al heel lang een slowjuicer, maar omdat ze zo duur zijn stelde ik het tot nu toe steeds uit. Maar vorige week was ik jarig en van het geld dat ik gekregen heb, heb ik hem nu dan eindelijk gekocht. Gelijk een mooie gelegenheid voor mijn allereerste unboxing blog, maar dan zonder filmpje want na alle filmpjes die ik voor school op heb moeten nemen en analyseren kan ik mezelf echt niet meer horen praten. Dus in de vorm van een collage, de unboxing van mijn nieuwe liefde:

collage_20141106234142264

De doos was veel groter dan ik verwacht had, en dat komt omdat er een kadootje bij in zat! 6 flesjes met dopjes en labels om je eigen versgeperste sapjes in te bewaren, daar was ik dus alvast blij mee. Verder zat er natuurlijk de machine zelf in, en een extra zeef voor zacht fruit die je kunt gebruiken als je wat meer vezels in je sap wilt hebben. Ook zit er een leuk receptenboekje in met allemaal handige tips en, natuurlijk, heel veel recepten. Ik had natuurlijk al wat sapcombinaties bedacht en ging gelijk aan de slag. Het eerst sapje dat ik maakte bestond uit:

– 3 sinaasappels
– 1 banaan
– 1/2 groene appel
– 1 cm gember

Een erg lekker sapje, en dit gaf een halve liter sap, best veel dus.
Daarna maakte ik op verzoek van Mark het volgende sapje:

– 3 sinaasappels
– 2 handen aardbeien (diepvries)
– 1/2 mango

Ook een halve liter sap! En dat is ook één van de voordelen van een slowjuicer, je haalt echt heel veel sap uit je fruit. Daar naast is het best fijn dat er ook heel veel voedingsstoffen (vitaminen, mineralen en enzymen) behouden blijven doordat het apparaat niet warm wordt. Veel beter dus dan sap uit een pak. Uit vers fruit krijg je overigens wel meer sap dan uit diepvriesfruit.

Vanochtend was ik vroeg wakker en maakte ik ook nog een sapje als ontbijt:

– 2 sinaasappels
– 1 grapefruit
– 3 mandarijnen
– 1/2 appel

En dat leverde 700ml sap op! (Ik weet niet hoe interessant dat is om te lezen hoor, maar ik word er gewoon zo blij van dat ik het moet vertellen).

Uiteraard heb ik de hele nacht over slowjuicen gedroomd en allemaal leuke dingen bedacht, dit weekend ga ik proberen soep te maken met de slowjuicer en experimenteren met groente sapjes. Wat trouwens ook fijn is, is dat je echt niks hoeft te verspillen, van de pulp die uit de machine komt kun je bijvoorbeeld fruitcakes bakken, maar je kunt het ook in de tuin gebruiken als compost. Ik voer het aan mijn wormen zodat ze er lekkere voedzame aarde van kunnen maken.
Het enige minpunt vond ik de hoeveelheidverpakkingsmateriaal, maar gelukkig had ik voor de dozen al snel een oplossing gevonden: een nieuw fort voor mijn nijnie 🙂

2 thoughts on “Nieuwe (keuken) liefde

  1. Pingback: Update #2 en simpele soep | de wannabe vegan

  2. Pingback: First time | de wannabe vegan

Geef een reactie

