Update #2 en simpele soep

Vorige week schreef ik hier over mijn nieuwe goede voornemens om een gezonder leven te leiden. Vandaag geef ik jullie de tweede update. Laten we beginnen met een foto:

Ik in augustus

Ik in augustus

Deze foto is genomen in augustus, het is er nog niet van gekomen om fatsoenlijke foto’s te maken voor deze blog, maar gaandeweg zullen er foto’s van mijn vooruitgang komen. Tussen augustus en nu is er ook eigenlijk niks veranderd. Overigens loop ik doorgaans niet in zo’n hippe legging rond, want dat kan gewoon echt niet met mijn maat, maar dit was mijn nieuwste yoga outfit die geshowd moest worden.

In de eerste week is het me, ondanks dat het een hele drukke week was, gelukt om twee keer te sporten. Ik ben één keer naar een crossfit les geweest en één keer naar een pilates les. Ik had drie keer in die week willen sporten, maar mijn schema stond het gewoon echt niet toe. Gelukkig ben ik niet altijd zo druk. Wat eten betreft ging het me eigenlijk heel goed af, ik had meer moeite met het op tijd naar bed gaan om voldoende slaap te krijgen. Ik mag van mezelf maximaal 1 snoepje per dag, maar ik denk dat ik in de afgelopen week in totaal misschien twee keer gesnoept heb. Vaker had ik er gewoon geen zin in. Ik ben in deze week 600 gram afgevallen en ik heb 27 punten verdiend. Ik moet er wel bij zeggen dat ik sinds zondag ziek ben (griepje) en dat ik zondag vergeten ben een puntenlijstje te maken.

Grokker

Omdat ik snel weer beter wil zijn besloot ik vandaag thuis een yogales te doen. Kennen jullie Grokker al? Grokker is een website die ik al een tijdje gebruik, voornamelijk omdat ze honderden yogalessen aanbieden, helemaal gratis. De website is niet echt geschikt voor je mobiel of tablet, maar dat vergeef ik ze graag want ze bieden echt zoveel awesome dingen aan. Naast yogalessen vind je er ook fitness lessen, kooklessen, een forum en écht nog heel veel meer. Maar terug naar de yogalessen (sorry, yogafan hier!), je kunt makkelijk zoeken naar wat je wil, de kortste lessen duren 5 minuten, maar ze bieden ook lessen aan van anderhalf uur en alles wat daartussen ligt. Dan kun je nog een moeilijkheidsgraad aangeven en specifiek zoeken naar dingen waar je aan wilt werken (bijvoorbeeld rugpijn, onzekerheid, gebrek aan energie) noem maar wat op en er is een yogales voor! En alle lessen worden gegeven door echte yogi’s. Is het al duidelijk dat ik echt, echt fan ben?
Vandaag deed ik een les van een uur, waarvan ik het filmpje graag met jullie zou willen delen, maar dat staat Grokker niet toe (toch nog een minpuntje dan). Maar jullie moeten me maar gewoon geloven als ik zeg dat ik me daarna stukken beter voelde. Al denk ik ook dat alle verse groente- en fruit sappen uit de slowjuicer enorm meehelpen.

Vorige week heb ik dus flink wat sapjes gemaakt, maar ik heb ook soep gemaakt met de slowjuicer! Vond ik zelf best een inventief plan. Mocht je geen slowjuicer hebben, ik denk dat je met een sapcentrifuge ook best deze heerljke winterse soep kunt maken die barst van de vitamientjes. Erg goed dus als je zelf tegen een griepje of verkoudheid aan zit. Ik was er de afgelopen dagen in ieder geval erg blij mee dat ik dit vitaminebommetje in de koelkast had staan.

    Recept Vitabomb soup

Ingrediënten:
– 2 tomaten
– 3 puntpaprika’s (ik had een rode, gele en oranje)
– 1 rode peper
– 1/2 zoete aardappel
– 2 tenen knoflook
– 1 bouillonblokje
– 1/2 liter water.

Bereiding:
Snijd alle groenten in stukjes en doe ze in je slowjuicer. (Wat er uit kwam smaakte overigens heerlijk als sap, nooit gedacht omdat ik echt kan walgen van tomatensap). Doe je sap in een soeppan, voeg het water en het bouillonblokje toe en verwarm totdat de soep heet is en het bouillonblokje opgelost is.

Tadaa! Je eigengemaakt, supergezonde en lekker soep.

2 thoughts on “Update #2 en simpele soep

  1. Leuk dat je weer post, Laura!
    En een leuke tip voor de yogalessen. Ik was dit jaar goed bezig met hardlopen, maar sinds dat het ’s ochtends donker is, komt het er niet meer van. Dus yoga thuis is ideaal 🙂

    • Dankje 🙂 Ja lopen in het donker, kan soms heel fijn zijn maar ook wel een beetje eng. En opstaan is natuurlijk drama als het nog donker is buiten.

Geef een reactie

