Day Zero Project update #1

Aan het begin van dit jaar schreef ik hier mijn lijst uit voor mijn day zero project. De volledige lijst vind je op deze pagina.
Ik geloof dat ik er daarna nooit meer iets over geschreven heb, terwijl één van mijn doelen nog wel was om een blog te schrijven over elk behaald doel. Heel dom dat ik dat gewoon vergeten ben, want ik ben wel druk bezig geweest met het afstrepen van doelen. Daarom doe ik nu een update waarbij ik alle doelen voor jullie afstreep die ik tot nu toe behaald heb.

komt het:

Gezondheid
#14 Een maand lang elke dag yoga doen.
Dit is inmiddels echt een goede gewoonte van me geworden. Hoewel ik het nu niet meer elke dag doe, omdat ik daar toch iets te ongedisciplineerd voor ben, doe ik toch zeker 3 tot 4 keer per week aan yoga. Ik heb het wel daadwerkelijk een maand lang elke dag gedaan hoor, maar daar kreeg ik soms ook wel een beetje stress van. Soms past het gewoon echt even niet in je dag en dan moet je het toch nog doen. En ook voor yoga geldt, als het moet is het ineens niet meer leuk.

#16 Aerial yoga lessen volgen.
Aerial yoga is yoga in een soort hangmat, al doet het mij meer denken aan een parachute die op de kop hangt. Ik ben lid geworden van een yogaschool die deze lessen aanbiedt en heb er inmiddels al heel wat lessen gevolgd. Helaas bieden ze de les maar één keer per week aan en op een nogal onmogelijk tijdstip waardoor het me niet lukt om elke week te gaan, maar de les wordt wel steeds voller, dus wie weet gaan ze ooit meerdere lessen per week aanbieden. Uit dit doel maak ik een nieuw doel, namelijk een yoga swing in huis halen en gebruiken. Ik heb er al één gevonden die je in een deurkozijn kunt bevestigen zonder dat je van die nare haken in je plafond of kozijn moet laten plaatsen, ik moet er alleen nog even flink voor sparen.

aerial yoga

#18 30 dagen geen suiker eten.
Dit heb ik gedaan, volgehouden en ik heb er over geblogd, namelijk: hier, hier, hier, hier en hier. Als je ook suikervrij wil gaan, voor een tijdje of voor altijd, zijn dit nuttige posts om een keer te lezen. Het beviel mij op zich heel goed, maar ik had niet het idee dat ik er de energie mee won die ik ermee dacht te winnen. Ik vond het vooral heel vermoeiend om continu maar alle ingrediënten lijstjes te lezen. Dat heeft er wel toe geleid dat ik nu een stuk puurder eet, bijna alleen maar verse producten. Dat is natuurlijk sowieso stukken beter, want in bewerkte producten zit vaak niet alleen maar suiker maar nog veel meer dingen die niet goed voor je zijn.

Huisje, boompje, beestje
#22 Een huis kopen.
Dit ging eigenlijk ineens heel snel allemaal. Samen met Mark woonde ik in een flatje in een niet zo mooie wijk van de stad. De flatjes hadden geen verwarming en waren erg gehorig. Toen er een ‘minder sociaal’ gezin met een stuk of 6 kinderen kwam wonen (stel het je even voor in een kleine flat met twee slaapkamers….) was voor ons de maat vol, we moesten daar weg. Na vele slapeloze nachten, door het kabaal bij de buren, gingen we op gesprek bij de hypotheker om ons te laten informeren. Dit was begin december. Vanaf dat moment bekeken we bijna dagelijks meerdere woningen en op 31 december tekenden we de papieren voor de woning waar we in april dit jaar de sleutels van hebben gekregen. Binnenkort zal ik ook een blog over dit nieuwe paleisje schrijven, met before and after foto’s.

#25 Buffetkast in greywash zetten.
Tijdens de verhuizing had ik een aantal dagen voor klusjes, omdat ik bijvoorbeeld moest wachten totdat het stucwerk droog was. Deze tijd heb ik gebruikt om een aantal meubels op te knappen, waaronder de buffetkast.

#26 Eettafel schilderen.
Hiervoor geldt hetzelfde als voor de buffetkast.

Moestuin
#28 Mijn zaaiplan afmaken.
Nou, die is af hoor. Een prachtig zaaiplan, al zeg ik het zelf. Ik heb per maand beschreven wat er gezaaid, verzorgd en geoogst moet worden én hoe je dit precies moet doen. Ik heb er door de drukke verhuizing en verbouwing echter geen gebruik van kunnen maken en er is dit jaar erg weinig gebeurd in mijn moestuin.

Reizen
#41 Met Mark naar Londen.
Afgelopen september waren Mark en ik 5 jaar samen. Ik wou hem verassen en boekte een reis naar Parijs. Helaas werd deze reis een paar dagen voor vertrek geannuleerd door de organisator. Van het geld dat we terugkregen konden we nog een last-minute trip naar Londen regelen en zo kwamen we daar dus terecht. We zijn er 5 dagen geweest en Londen was super! Vanzelfsprekend hadden we veel regen, maar ondanks dat zijn we bijna non-stop onderweg geweest want we wouden niks missen van deze prachstad.

In het vliegtuig

Andere dingen
#55 Verkoop al je overbodige spullen voordat je gaat verhuizen.
Vanaf het moment dat ik wist dat we zouden gaan verhuizen ben ik bezig geweest om alle spullen die we in huis hadden uit te zoeken. Enorm veel hadden we niet meer nodig en kon dus weg. Ons gasfornuis en de vaatwasser verkochten we via marktplaats, met de gashaard die we net nieuw hadden gekocht, zitten we nog steeds. Het is natuurlijk ook niet meer van deze tijd om geen verwarming in je huis te hebben, dus er zullen weinig mensen op zoek zijn naar een gashaard.

#56 Geef weg wat je niet kunt verkopen.
Nouja, dit was geen kwestie van niet kunnen, maar meer van geen zin hebben. Ik heb de auto vol geladen met van alles en nog wat en naar een mevrouw gebracht die het op rommelmarkten verkoopt. Het geld dat zij hier mee verdient komt ten goed aan goede doelen. Dat vind ik een mooi idee. Daarnaast heb ik veel dingen weggegeven aan vrienden.

#63 Hou een maand lang the bullet journal bij.
Mijn bullet journal en ik zijn inmiddels met elkaar vergroeid. Ik heb hem het hele jaar dagelijks gebruikt. Twee weken geleden liet ik hem per ongeluk op kantoor liggen en ik had meteen het gevoel dat er een groot gat in mijn geheugen zat. Voor iedereen die nog niet bekend is met een bullet journal, ik zal er binnenkort meer over uit leggen.

Dat was het voor nu. Toch al aardig wat doelen als ik het zo bekijk, en ik heb er weer een paar nieuwe bij. Omdat ik nog lang niet aan de 100 doelen zit ben ik benieuwd aan welke doelen jullie werken en wat nog mist op mijn lijstje? Als je zelf een Day Zero Project zou doen, welk doel mocht er dan absoluut niet ontbreken?

Credits foto’s: 1

Geef een reactie

