Vegan snoep review + een lekkerder en goedkoper alternatief

Vegan snoep, daar is nog niet zo heel veel van te krijgen, in ieder geval niet aan deze kant van het land. Daarom werd ik helemaal blij toen ik zag dat de tuinen Nãkd bars ging verkopen. Ik had ze nog nooit gehad, maar op verschillende blogs en ook op Facebook zag ik lovende reacties voorbij komen.

IMG_0733

Op de foto zie je de pecan pie, en ik heb ook nog de cocoa orange geprobeerd. De Nãkd bars zijn niet alleen vegan, maar ook raw. Er zitten geen gluten in (voor mij niet belangrijk, maar als je geen gluten mag is dat heel fijn natuurlijk) en ze worden gemaakt van allemaal natuurlijke ingrediënten. In de pecan pie zitten bijvoorbeeld alleen pecans, dadels en amandelen.

Mijn ervaring is dat veel vegan voedingsartikelen die beschreven worden op een blog of die ik tegen kom op Facebook/Pinteres/Twitter ontzettend postitief ontvangen en omschreven worden. En al heel vaak heeft dat bij mij voor een enorme teleurstelling gezorgd. Mensen schrijven over hoe fantastisch iets smaakt, hoe mooi het er uit ziet en hoe het zo enorm dicht bij de real deal komt, maar mijn ervaring is dat dat heel vaak helemaal niet zo is. Misschien hebben vegans het idee dat ze maar met minder genoegen moeten nemen omdat er dus nog niet zoveel te koop is en ze daarom maar tevreden moeten zijn met wat er is, maar dat is echt niet waar. Helemaal niet voor de prijzen waarvoor deze vegan producten worden aangeboden (een Nãkd bar kost bijvoorbeeld €1,19!)

Je kunt het misschien al wel een beetje raden, ik ben dus niet heel erg te spreken over deze veel te dure bars. In de verpakking lijkt het nog aardig wat, maar als je hem opent raak je tegelijk teleurgesteld over het formaat van deze bar. Ook de smaak viel me enorm tegen. Ik vind het fijn dat ze geen conserveringsmiddelen en dergelijke bevatten, maar ik denk dat dit soort producten het lekkerst zijn als ze vers zijn. Deze bars proefden alsof ze al veel smaak verloren hadden. Ik denk dat het een goede snack is voor als je onderweg bent en even wat nodig hebt, maar ik zou ze niet snel voor de lekkere trek kopen.

Gelukkig heb ik wel een heel goed alternatief voor jullie, namelijk dit recept. Deze maak ik zelf vaak, als ik weer in een gezonde bui ben en toch wat lekkers wil snoepen. In plaats van door poeder suiker rol ik ze dan door geraspte kokos, echt super lekker!

Foto credit: 2

Hebben jullie tips voor vegan lekkernijen die in winkels te koop zijn en die je echt lekker vind?

Geef een reactie

