Winactie Slow!

Jaaa een nieuwe winactie, ik word daar altijd zo blij van. Krijgen is leuk, maar geven is soms nog veel leuker, en in dit geval is het voor mij dubbel leuk, want ik heb wat gekregen én ik mag wat weggeven.

Twee weken geleden schreef ik al dat ik uitgenodigd was voor de boeklancering van Slow! door de mensen van Versapers. Daar kreeg ik een exemplaar van het boek mee naar huis. Inmiddels heb ik de tijd gehad om er in te lezen en nu mag ik een exemplaar van het boek weggeven aan één van jullie! En daar ben ik erg blij mee, want dit boek gaat iemand helpen weer een stukje gezonder te worden en belangrijke dingen te leren over voedsel, en dat is iets wat ik heel belangrijk vind.

Slow

Waarom wil je Slow! winnen? Allereerst omdat het design van het boek hartstikke mooi is. Het boek barst van de mooie plaatjes zoals deze (die ik helaas even niet zo mooi op de foto kreeg):

IMG_0840

Maar mooie plaatjes en een fijne lay-out maken natuurlijk nog geen goed boek. Gelukkig is de inhoud ook helemaal oké. Het boek geeft erg veel nuttige informatie over voeding (niet alleen maar over sapjes), de verschillende machines die je kunt gebruiken (slowjuicer, sapcentrifuge, blender, enz.) en hoe je dat nou eigenlijk doet, zo’n sapje maken. Overigens zijn de recepten volgens mij ook prima geschikt voor de sapcentrifuge en een groot deel waarschijnlijk ook wel voor de blender, dus heb je geen slowjuicer? Wees niet getreurd, dit boek is voor bijna iedereen.

Slow! collage

Wat ik zelf het grootste pluspunt vind aan dit boek is dat de recepten ingedeeld zijn per seizoen. In elk seizoen word gebruik gemaakt van de groenten en fruitsoorten die de natuur op dat moment te bieden heeft. Dit is goed voor het milieu, omdat dit vaak betekent dat je lokale producten kunt kopen die dus voor veel minder CO2 uitstoot zorgen dan producten die uit verre landen hiernaartoe vervoerd moeten worden. Daarnaast zijn producten uit het seizoen vaak goedkoper, dus het is ook nog is prettig voor je portemonnee.

groen

Een ander pluspunt van dit boek is dat ze ook suggesties geven voor wat je met de pulp kunt doen. Ik voer dit meestal aan mijn wormen zodat ze er compost van kunnen maken, maar heel veel mensen gooien dit gewoon weg. Dat is natuurlijk hartstikke zonde, omdat ook dat pulp nog over heel wat voedingsstoffen beschikt. In het boek staan recepten die je kunt maken met het pulp, bijvoorbeeld lekkere smeerseltjes voor op brood, maar ook deze leuke groene pannenkoekjes staan erin.

Wil jij dit boek graag winnen? Dat kan! (duh). Wat moet je doen? Laat een comment achter en vertel waarom jij wil winnen. Geef vervolgens op de rafflecopter link hieronder aan dat je dit gedaan hebt (even op de link klikken en invullen welke acties je gedaan hebt dus). Je kunt ook extra kansen verdienen om te winnen door te tweeten over deze winactie, mijn twitter account te volgen, of mijn Facebookpagina te volgen. Deze opties kun je ook allemaal aangeven in rafflecopter. Voor elk van deze acties krijg je 1 extra winkans. Volg je me al op Twitter of Facebook? Dan hoef je dat niet nog een keer te doen en kun je dat aangeven in de rafflecopter.

De winactie loopt vanaf vandaag tot en met 6 februari 12:00, daarna zal ik een winnaar bekend maken.

a Rafflecopter giveaway

11 thoughts on “Winactie Slow!

  1. De foto`s alleen al laten me watertanden, echt heerlijk! En super goed dat er ook opties in het boek staan om seizoensgroenten te gebruiken en minder afval te produceren! Een vriendin van me heeft sinds een tijdje een slowjuicer en heeft daar echt heerlijke sapjes mee gemaakt waar ik van mee mocht genieten, sindsdien wil ik er eigenlijk ook echt wel één en ben ik daarvoor aan het sparen. Tot die tijd heb ik een ‘gewone’ juicer waar ik ook heerlijks uit dit boek mee kan maken 🙂

  2. Het boek ziet er inspirerend uit en de foto’s zijn zeer goed gefotografeerd. Ikzelf ben sinds kort bezig met vegetarisch koken en eten en dit boek zal zeker welkom zijn dus daarom doe ik graag mee.

    • Hoi Anniette, leuk dat je mee wil doen 🙂 vergeet je niet via de link van rafflecopter, onderaan de post, door te geven dat je meedoet? Dat programma kiest namelijk de winnaar. En er staan nog een aantal extra opties in waardoor je meer kans maakt om te winnen 🙂

  3. Het lijkt me een heerlijk inspiratieboek voor lekkere, gezonde recepten. Ik ben erg met mijn gezondheid bezig juist vanwege gezondheidsprobelemen en hoop dat dit boek mij verder op weg helpt om mijn gezondheid te verbeteren en lekker te eten/drinken.

  4. Wat een leuke actie! Ik heb gedeeld en like je al heel lang. . Van die rafflecopter snap ik niks. 😉

  5. Waarom ik dit wil winnen: yeah sinds ik eerst ziek werd en dan ontdekte dat ik door gezond (gluten en zovéél mogelijk lactosevrij en onbewerkt waar mogelijk) me stukken beter voel ongeacht of glutensensitiviviteit of intolerantie nu wel of niet bestaat… eerst was ik vreselijk down en soms nog wel want niet lekker,duur,véél werk,…want gekocht vaak ongezond dus zelf maken…
    Dit allemaal om te zeggen dat ik nu mezelf véél happier voel en sinds een tijd niets liever doe om te relaxen dan creatieve,gezonde dingen maken/ dit boek likt me prachtig vormgegeven, met héérlijke recpten die ik graag wil uitproberen en delen met anderen….super vind ik het ook om altijd weer nieuwe toffe sites te ontdekken zoals deze en mijn ik volg wordt ook alsmaar alnger maar dat is luxe dus ja graag… lijkt me te gek!!! natuurlijk volg ik alle stappen op Rafflecopter en ook na de winactie zal ik je blijven volgen hoor want ziet er héél tof uit hier…

  6. Ik doe mee, omdat ik dan zelf de sapjes kan maken i.p.v. dat jij me lekker maakt met je brouwsels. Je bent een echte sap-tease!

  7. Pingback: Winnaar Slow! | de wannabe vegan

Geef een reactie

