Alles komt goed (Maak stress je bitch #1)

Dat ene hele belangrijke tentamen waar ik me vorige week zo druk om maakte heb ik dus niet gehaald. Maar ik voel me wel weer een les wijzer.

Wat blijkt? Ik ben gezakt en de wereld draait gewoon door! Natuurlijk wist ik dat van te voren ook wel, dat de wereld door zou draaien, maar mijn leven is maanden lang beheerst door dat ene helse tentamen. Stress was me goed de baas en dat zorgde voor slapeloze nachten, boze buien, huilbuien, hele negatieve gevoelens en eigenlijk een demper op alles. En nu de uitslag bekend is valt er een last van mijn schouders. Ik mag nu niet beginnen aan mijn master, en in mijn tijd van stress leek het leven uitzichtloos als de situatie zo zou verlopen, maar nu de stress verdwenen is barst ik ineens weer van de ideeën en kijk ik uit naar wat er nu op mijn pad gaat komen (nou ja, meer welk pad ik nu weer op ga zoeken eigenlijk).

Omdat het een beetje mosterd na de maaltijd is, dat stressloze gevoel, en omdat ik weet dat heel veel mensen hier last van hebben, ga ik de komende weken posten over: “maak stress je bitch!” want ja, stress moet je gewoon niet de baas worden. Jij moet stress de baas zijn, en daar ga ik je mee helpen! Elke dinsdag komt er een nieuwe post online met anti-stress tips uit bijvoorbeeld de psychologie, mindfulness of (jaja) het gezonde verstand!

Foto credits: 1

4 thoughts on “Alles komt goed (Maak stress je bitch #1)

  1. Wat balen van dat tentamen, maar fijn dat er nu zo’n last van je schouders is.
    Ik herken me hier zo goed in. Ik weet nog heel goed hoe ik me voelde toen de uni niet wou lukken, maar inderdaad, het leven gaat gewoon door. Inmiddels geniet ik van de nieuwe wegen die ik ingeslagen ben. Toch kan ik me nog steeds wel gek laten maken door stress, dus ik lees graag met met jouw tips. 🙂

  2. Pingback: Maak stress je bitch #2: de gevolgen van stress | de wannabe vegan

Geef een reactie

